featured post

Zielone smoothie z kiwi, awokado, banana i szpinaku (bez laktozy, cukru i glutenu)


Kolejny zielony napój! Zrobiony praktycznie z samych zielonych owoców i warzyw :). Ja go nie słodzę, jednak jeśli potrzebujecie go dosłodzić to oczywiście możecie: ja osobiście polecam miód i syrop z agawy. 

Dla kogo:
  • dla fanów zielonych napojów
  • dla szukających pożywnego śniadania
  • dla chcących przemycić dzieciom warzywa w diecie

Tarta z rabarbarem i masą budyniową


Ostatnio obchodziliśmy roczek mojego synka także nie mogło obyć się bez ciast na imprezie. Przygotowałam z tej okazji tartę z rabarbarem i masą budyniową, która stała się hitem imprezy. Wszyscy się zajadali. Polecam bardzo! Tych, którzy szukają innych przepisów z rabarbarem odsyłam tu. Niestety mam tylko jedno zdjęcie, bo więcej nie zdążyłam zrobić!
 
Dla kogo:
  • dla kochających rabarbar
  • dla fanów masy budyniowej
  • dla tartomaniaków

Smoothie ze szpinakiem, ananasem i bananem (bez glutenu, laktozy, cukru)

 Miałam paczuszkę szpinaku i nie zawahałam się jej użyć :). Cieszę się, bo na rynku pojawia się powoli świeży szpinak, ale mrożony też jest niezły. Lubię zdrowe smoothies, bo można w nich przemycić warzywa. Moja córka bardzo chętnie takie mixy wcina nazywając je "koptajlami"  - w sumie są to koptajle, bo dają niezłego kopa witaminowego :D.

Dla kogo:
  • dla chcących przemycić szpinak w przyswajalnej postaci
  • dla kochających zielone koktajle
  • dla fanów zdrowego odżywiania

Ciasto z rabarbarem i dżemem truskawkowym na oleju


Zawsze w maju niezmiennie poluje na rabarbar! Ciacho z rabarbarem musi być. Robiłam już wiele różnych - począwszy od tart, przez drożdżowe, aż po ucierane. Wszystkie wychodzą świetnie! Lubię rabarbar za jego kwaśny, orzeźwiający smak. Dziś prezentuję ciasto z rabarbarem na oleju, ale z dodatkiem dżemu truskawkowego dzięki któremu jest bardziej wilgotne. Idealne zarówno do kawki, jak i do grilla :).

Dla kogo:
  • dla kochających rabarbar
  • dla lubiących kwaśne klimaty
  • dla szukających szybkiego przepisu na wiosenne ciacho

Jaglanka pomarańczowa (bez glutenu, laktozy, cukru)


Jeśli zwykła owsianka już dawno Wam się przejadła to proponuję Wam na odmianę jaglankę pomarańczową! Jest tak słoneczna, że ciężko przejść wobec niej obojętnie - szczególnie w pochmurny dzień. Już kiedyś przyrządzałam sobie jabłkową, a później próbowałam też z innymi sokami, ale ta jest bardzo ciekawa - szczególnie dzięki temu, że jest tak orzeźwiająca!  Plus jest taki, że można ugotować ją nawet dzień wcześniej wieczorem i zjeść sobie rano lekko podgrzewając z odrobiną soku, choć wiadomo, że najpyszniejsza jest świeża!
 
Dla kogo:
  • dla lubiących cytrusy
  • dla szukających pożywnego śniadania
  • dla fanów kaszy jaglanej

Smoothie kawowo-bananowe bez cukru


Lubię eksperymentować także co chwilę w mojej kuchni powstają nowe twory :). Tym razem miałam ochotę na zimną kawę, ale coś innego niż caffe frappe. Postanowiłam nie dodawać mleka, za to dodać banan. Powstał sycący, chłodny napój bez cukru. Polecam bardzo na gorące dni, które mam nadzieję niebawem nadejdą.
 
Dla kogo:
  • dla fanów bananów
  • dla lubiących zdrowe odżywianie
  • dla szukających energetycznego kopa

INSTAGRAM