Smoothie jarmużowe z bananem i jabłkiem

Jarmuż - ciekawa roślinka o dużej zawartości witamin. Jest częstym składnikiem zielonych koktajli. Robiłam smoothie z jego udziałem po raz pierwszy i efekt jest ciekawy! Chętnie wypiłam całą szklankę i smak był bardzo dobry! Polecam ceniącym zdrowy tryb życia, szczególnie jeśli macie dostęp do dobrej jakości jarmużu.
 
Dla kogo:
  • dla lubiących wszystko co zdrowe
  • dla szukających pomysłu na wykorzystanie jarmużu
  • dla miłośników zielonych koktajli
Składniki:
  • banan
  • jabłko
  • 30g jarmużu
  • 150-200ml wody
  • sok z cytryny
Wykonanie tradycyjne:
Jarmuż umyć i oberwać listki (łodygi wyrzucić). Jabłko umyć, obrać i pokroić na kawałki. Banana obrać i również wrzucić do miski. Wycisnąć sok z cytryny. Zblendować całość. Dodać wodę i porządnie wymieszać.

Wykonanie w Thermomixie:
Jarmuż umyć i oberwać listki (łodygi wyrzucić). Jabłko umyć, obrać i pokroić na kawałki. Banana obrać i również wrzucić do naczynia miksującego. Wycisnąć sok z cytryny. Zmiksować całość ok. 15 s. obr. 9. Dolać wodę i zmieszać 15 s. obr.7. 

9 komentarzy:

  1. Nie robiłam jeszcze zielonych koktajli, ale cały czas się zbieram ;) Piłam u przyjaciółki i był super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo fajny. Dzieki dodaniu jarmuzu I cytryny ma taki ciekawy lekko kwaskowaty smak.

      Usuń
    2. Ja również uwielbiam zielone koktajle Z jarmurzu i pietruszki

      Usuń
  2. Oj uwielbiam koktajle, więc na pewno się skuszę - fajnie że mamy też do dyspozycji przepis na termomix, którego jestem fanką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez jestem jego fanka. Mam go od pol roku I staram sie uzywac go jak najczesciej, a przy koktajlach sprawdza sie swietnie!

      Usuń
  3. Próbowałam kiedyś różnych kombinacji. A to jarmuż, a to szpinak czy pietruszka ale za każdym razem czułam niestety wstrętne zielsko :/ a szkoda, bo to takie zdrowe...jakoś nie umiem się przekonać :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj! Szkoda, ze masz zle doswiadczenia z zielonymi koktajlami. Polecam Ci dodac sobie banana, daktyle czy ulubione owoce i wtedy smak zielska zniknie :)

      Usuń
  4. Wierzę w siłę jarmużu! Na pewno wykorzystam przepis :)

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM